نقش فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری




۳۰ام آبان ۱۳۹۶ آموزشی

اتوماسیون اداری بدون کاغذ ( paper less)، مدیریت تحت وب، فناوری اطلاعات و خیلی از
موارد دیگر که امروز می‌شنویم مفاهیمی هستند که در سال های اخیر با رشد فناوری
ایجاد شده‌اند و مدیران در سطوح بالایی سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا این مفاهیم را
در بخش‌های مختلف سازمان‌های خود پیاده سازی کنند. مزیت‌هایی که این پیاده سازی‌ها
دارد بر کسی پوشیده نیست، برای مثال از بین بردن خطاهای انسانی، تسریع انجام
فرایندها، مدیریت و کنترل آسان، بالا رفتن بهره وری و …

باید گفت که دنیای معاصر ما روز به روز تغییر می‌کند. روابط اجتماعی دگرگون
شده و عادات ما نیز تغییر کرده است، روند تغییرات به سمتی پیش می‌رود که حتی در
بازهر زمانی کوتاه نیز تجهیزات و سیستم‌ها به روز می‌شوند که این اجبار را برای
همه ایجاد می‌کند که یادگیری ها روزانه خود را بیشتر و تقویت کنند تا بتوانند با
این تغییرات همراه شوند .

نقش فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری

پیشنهاد مطالعه بیشتر: تاثیر به کارگیری فناوری اطلاعات در سازمان‌ها

برای مثال فناوری اطلاعات امروزه بسیاری از خدمات ارائه شده به مهمانان را
دگرگون کرده است به همین منظور اگر بخواهیم نقش آن را در هتلداری بیان کنیم می
توانیم به موارد ذیر اشاره داشته باشیم.

۱-
افزایش سطح رضایت
مهمانان

۲-
درآمدزایی بیشتر

۳-
ایجاد مزیت
رقابتی در صنعت هتلداری

۴-
کاهش هزینه‌ها

۵-
افزایش سطح امنیت
فعالیت‌ها

نقش فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری

پیشنهاد مطالعه بیشتر: بازتاب سمیتئاتر “مدیریت خدمات حرفه‌ای هتلداری”
در رسانه‌های گروهی

در یک نگاه گذرا هم می‌توان نقش و اهمیت فناوری اطلاعات را در صنعت هتلداری
متوجه شد، به این ترتیب مشخص می‌شود که مواردی مثل اینترنت بی سیم، کیوسک‌ها، نرم
افزارها و .. مورد اقبال و پذیرش بیشتر مهمانان قرار می‌گیرد و از زاویه‌ای دیگر
تجهیزات و فناوری نوین باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد می‌گردد، مثلا برای
سفارش‌گیری از مسافرین اگر از این گونه نرم افزارها استفاده شود می‌تواند باعث
کاهش نیروی انسانی در هتل‌ها و در نتیجه هزینه شده و در عین حال سرعت عمل را نیز
بالاتر برد.


مطالب پیشنهادی