روش های فروش مستقیم




۲۳ام بهمن ۱۳۹۶ آموزشی

فروش مستقیم به معنای اینکه محصولات یا خدمات خود را به صورت مستقیم به یک فرد به فروش برسانید. اما فروش مستقیم روش های گوناگونی دارد ما در این مقاله به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

فروش مستقیم به معنای اینکه محصولات خود
ذرا به طور مستقیم به یک شخص و دریک مکان خاص به فروش برسانید. در این سیستم، برای
پخش محصول لازم به حضور واسطه‌های زیاد مثل مرکز توزیع‌ منطقه‌ای یا عمده فروشی نیست.
محصول یک‌راست از محل تولید برای شرکت‌های فروش مستقیم، توزیع‌کنندگان، نمایندگان
فروش یا مشتریان فرستاده می‌شود.

روش های فروش مستقیم

انواع فروش مستقیم

۱. فروش مستقیم بصورت تک سطحی

فروش مستقیم به صورت تک‌سطحی به‌ گونه ی که فقط به صورت رو در رو،
مثلا فروشگاه به فروشگاه یا معرفی حضوری محصول، انجام می‌گیرد. این گونه فروش به ‌صورت آنلاین و همچنین کاتالوگ هم می
تواند صورت بگیرد. در کل، درآمد فروشندگان
مستقیم تک‌سطحی فقط از طریق کمیسیون فروش حاصل می‌شود.

۲. فروش مستقیم بصورت میزبانی (طرح گردهمایی)

این مدل از فروش در یک مکانی که افراد
بسیاری جمع هستند، صورت می‌گیرد. معمولا پخش کننده یا نمایندگان فروش در خانه ی خودش یا محل دیگری
محصول یا خدمات شان را به مهمانان معرفی می‌کند. اغلب ‌اوقات، شرکت‌ها محصول یا
خدمات‌شان را به افرادی از یک کسب‌وکار خاص می‌فروشند.

روش های فروش مستقیم

۳. فروش مستقیم از طریق بازاریابی چندسطحی

فروش مستقیم در بازاریابی چندسطحی به طرق
مختلفی، ازجمله معرفی یک محصول به‌شکل فردبه‌فرد یا گروهی، انجام می‌گیرد. این نوع
فروش از طریق فروشگاه‌های اینترنتی انجام‌پذیر
است. درآمد بازاریابی چندسطحی از کمیسیون فروش و نیز کمیسیون فروش‌های دیگری که
توسط سایر شرکای کاریِ معرفی‌شده از سوی توزیع‌کننده انجام گرفته‌اند، به‌دست می‌آید.

فروش مستقیم از طریق کسب‌وکارهای خانگی

با صحبت با یکسری از شرکت ها می توانید در
خانه خودتان فروش انجام دهید. همچنین می‌توانید کسب‌وکار خانگی‌ خود را نیز براساس
همین مدل از ابتدا پایه‌ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر توانایی ارائه‌ خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی هستید، می‌توانید
به طور مستقیم با کسب و کارهای می دانید خریدار خدمات‌تان هستند،
ارتباط برقرار کنید. این روش به طور کل در تمامی محصولات یا خدمات
‌B2B توانایی اجرا کردن را دارند و
حتی در فروش مدل
B2C (کسب‌وکار به مصرف‌کننده) کاربرد دارد.


مطالب پیشنهادی